Op de snelste wijze een nieuw product verkopen?

Regel 1: Vergeet de inzet van marketing

Dit is uiteraard geweldig, maar niet dé manier om de snelste resultaten te boeken Vandaag is de focus om zo snel mogelijk resultaat te realiseren.  

Regel 2Neem geen personeel aan, begin bij de klant

Althans nog niet. Het is belangrijk eerst te ontdekken hoe u uw product gaat verkopen, voordat u een team van competente verkopers samenstelt. Houd dus uw spreadsheat nog even achterwege, en focus eerst op de behoeftes van uw klant. Denk hierbij aan frequente contactmomenten (op locatie of op beurzen). In een positief scenario duurt het circa 4 tot 6 maanden voordat u een daadwerkelijke verkoop realiseert. Probeer dus gedurende de optimalisatie van uw product, uw markt alvast te segmenteren en te benaderen. Hierdoor voorkomt u dat u bij de lancering van het product een verkoopachterstand van 4-6 maanden oploopt.

WELKE 7 STAPPEN DIENEN HIERBIJ TE WORDEN GEZET?

1. Betrek uw klanten bij het door u nog te lanceren product;

Vraag uw klanten wat voor hen belangrijk is inzake uw businesscase. Door uw product daadwerkelijk af te stemmen op de behoeftes van uw klant, creëert u niet alleen binding, u zorgt er tevens voor dat een prospect minder koopbezwaar ontwikkelt en dus ‘mentaal’ in staat is uw product te kopen. Blijf dit proces hanteren bij bestaande klanten, om tot nieuwe inzichten komen tot optimalisatie van uw product.

2. Gebruik de early adaptor strategie;

Communiceer naar uw prospects wanneer de eerste klanten reeds geïnvesteerd hebben in uw bijzondere nieuwe tool, dienst of product. Door bij prospects kenbaar te maken dat klantbehoeftes hebben bijgedragen aan uw product, zal de adaptie bij potentiële klanten onmiskenbaar